سیمای مطلب

سیمای مطلب

سیمای مطلب

سیمای مطلب

سینی حلوا

حلوای هویج با کراست بیسکویتی

مواد لازم:

آرد برنج 1و1/4پ

هویج 250گرم

آب 1پ

گلاب1/2پ

کره 150گرم

شکر3/4پ

زعفران دمکرده

هل ساییده شده 1ق چ

مواد لازم کراست بیسکویتی:

بیسکویت پتی بور2بسته

کره 150گرم

دارچین 1ق چ

روش تهیه:

بیسکویت را پودر میکنیم کره آب شده و دارچین را اضافه کرده و مخلوط میکنیم ،در قالبهای کوچک از مخلوط بیسکویت ریخته و خوب پرس وفشرده کرده در یخچال میگذاریم تا خودش را بگیرد.برای درست کردن حلوا شکر،آب ،گلاب و زعفران را روی حرارت میگذاریم .همینکه یکی دو جوش زد از روی حرارت برداشته،هل را اضافه کرده و کنار میگذاریم .

هویج را با 1لیوان آب پخته و به صورت پوره در میآوریم .حالا آرد برنج الک شده را روی حرارت متوسط گذاشته و مرتب هم میزنیم تا بوی خامی آن گرفته شود ،آرد تغییر رنگ ندهد.حدودا 10دقیقه طول میکشد بعد از آن کره را اضافه میکنیم.هویج پوره را داخل شهد ریخته و به مخلوط آرد و کره اضافه میکنیم . هم میزنیم تا حلوا یکدست شده و وقتی قابلمه را تکان دهیم حلوا وسط ظرف جمع شود.

از حلوا روی بیسکویت پرس شده میریزیم و روی حلوا را صاف میکنیم .برای اینکه حلوا تمیز از قالب بیرون بیاد یکساعت داخل فریزر گذاشته و به راحتی از قالب جدا میکنیم و به دلخواه تزیین میکنیم .


حلوا بادام

آرد سنگک 1/2پ

شکر1/2پ

آب3/4پ

بادام پودر شده 1/4پ

روغن جامد1/4پ سرخالی

گلاب1/4پ

زعفران دمکرده 1ق س

دارچین اق چ

روش تهیه:

شکر،آب،گلاب و زعفران را مخلوط کرده و روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاید یکی دو قل که زد از روی حرارت برمیداریم و کنار میذاریم.آرد را الک کرده و روی حرارت بو میدهیم تا به رنگ قهوه ای روشن دربیاید،پودر بادام و دارچین را داخل آرد میریزیم.روغن رو اضافه کرده و خوب هم میزنیم ،در آخر هم شربت را ریخته و مرتب هم زده تا شربت جذب آرد شود و حلوا یکدست شده و از ظرف جدا شود.این حلوا را هم میتوان با قالبهای شکلات شکل داد و تزیین کرد.


حلوا نارگیلی

آردسفید 125گرم

کره80 گرم

پودر قند 70 گرم

پودر نارگیل ریز70 گرم

هل ساییده شده 1ق س

روش تهیه:

آرد را الک کرده و روی حرارت بو میدهیم .آرد تغییر رنگ ندهد،از روی حرارت برداشته و آرد را دوباره الک میکنیم .روی حرارت گذاشته و کره را اضافه کرده،کمی تفت میدهیم و از روی حرارت برمیداریم .وقتی که حلوا حرارتش را از دست داد طوری که دست را نسوزاند ،پودر قند ،پودر نارگیل و هل را داخل آرد و کره ریخته و مخلوط میکنیم .حلوا را داخل قالب شکلات پرس کرده و یکساعت در فریزر میگذاریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد